1. 6hb Sept 08 (Sabtu 3pm-5pm)- 16 orang hadir mesyuarat kenal pasti kesungguhan setiap ahli dalam program latihan.

2. Semua ahli dapat peluang beri cadangan tambah-baik OSR, ada minta elaun makan dan elaun latihan. Pelbagaikan Repertoire dan ahli diminta kerjasama untuk dapatkan arrangement. Ada ketika ahli tidak ambil peduli untuk tandatangan kedatangan, ia penting pada pengurusan tentukan jumlah ahli yang hadir latihan.

3. Mdm Mayya - OSR wujud dengan tujuan beri pendedahan pada pemuzik amatur dan remaja dalam simfoni orkestra dan tahap OSR masih peringkat awal . Ahli harus ambil peluang jadikan OSR sebagai institusi pendidikan jika ahli minat untuk jadi pemuzik professional.

4. Dr. Ota - ceritakan kisah dulu, seorang pemuzik simbal dapat peluang untuk konsert orkestra. Zaman itu belum ada kapalterbang hanya kapal laut sebagai pengangkutan . Perjalanan jauh dari Jepun ke Eropah memakan masa selama tiga (3) bulan untuk sampai ke destinasi konsert.Pemuzik itu hanya perlu main satu (1) beat dalam satu(1) lagu untuk konsert tersebut. Akhirnya apa yang berlaku pada hari persembahan.., beliau tidak juga dapat main satu (1) beat itu dengan tepat..(miss the note)

Pengajaran - Seorang pemuzik mesti ada kesungguhan dan minat dalam kumpulan seperti orkestra simfoni yang di ceburi dan mereka seharusnya enjoy dengan perkara dilakukan itu bukan tujuan untuk konsert saja.

5. Laman web OSR - Ahli beri cadangan supaya laman web lebih pro-aktif. Banyakkan informasi terkini dan harap, paparan gambar dimuatkan dalam laman utama dan bukan dalam photobucket.

6. Administrator - Tindakan segera...makluman.. 'Main hosting' alamat akan datang
http://www.orkestraremaja.com/ .

7. Ahli-ahli OSR dan siapa saja yang lawat laman web ini, minta kerjasama 'Create Traffic' kepada kekawan cyber lain. Layankan diri anda tolong aktif sama beri komen apa saja..,silalah rajinkan
chatting sesama rakan dalam C box....

Hihi..bye..bye



0 comments: